Arratsaldeon guztioi! Gaurkoan
otsailak 26an klasean egin genituen aurkezpenei buruz hitz egingo dizuegu, gai
nagusiak Globalizazioa eta Ikaskuntza Esangurtsuak direlarik.
Horretarako talde desberdinetan antolatu ginen, bakoitzak gai bat jorratuz.
GLOBALIZAZIOA
Globalizazioa hezkuntzan haurrei
trasmititzen zaizkien edukiak errealitaterako erabilgarriak izan daitezen
metodo espezifiko batzuk erabiltzea izango litzateke.
Globalizazioaren barruan, hiru
ikasketa metodo aurki genitzake: interesgunea, proiektua eta ingurugiroaren
ikerketa.
Interesguneak azaltzeko frutak ezagutzearen adibidea erabili genuen
gure aurkezpenean. Esan beharra dago hiru fasetan banatzen dela metodologia
hau. Lehenengoa helburuak kontuan hartzea da. Bigarrenik, haurrak nola motibatu
eta lekua nola girotu aztertzea izango litzateke. Lekua antolatzea eta girotzea
garrantzitsua da, adin horretako haurrek leku ezagunak eta zabalak behar
dituzte. Jarduerak ikasgelan edo eskolako beste hainbat lekutan egin
daitezke.Azkenik, aldez aurretik zenbait jarduera prestatuta edukitzea komeni
da, esaterako: fruten zuzeneko azterketa, zeharkako azterketa eta
esperimentatzea. Bukatzeko,
esan genezake, metodologia hau, hemezortzi hilabeteko haurrekin burutzen has
gaitezkela.
Proiektuak azaltzeko baratza bat egitea proposatu genuen. Hau
burutu ahal izateko, lau pausu bete beharko ditugu. Lehenik eta behin,
proiektua burutzeko gure asmoa zein den jakitea izango zen. Ondoren, prestakuntzarekin hasi beharko
ginateke. Gero, proiektua burutzen hasiko gara. Eta azkenik, aurrera
eraman dugun proiektuaren ebaluazioa egin beharko genuke.
Ingurugiroaren ikerketa deritzon proiektuaren helburua ikasleen
intereseko gaien inguruan arazoak eta galderak planteatzea eta irtenbidea
ematea da eurek egindako ikerketaren bidez. Ikerketaren faseak motibazioa,
galderen planteamendua, hipotesiak, informazio iturriak ezartzea, informazioa
bilatzea, datuak aukeratu eta antolatzea, ondorioak ateratzea, generalizazioa
eta ondorioen adierazpena eta komunikazioa dira.
Aipaturiko metodo hauek helburu
jakin batzuk dituzte, eta nagusiak hauek lirateke:
●
Hezkuntza bizitzarako eta bizitzatik izatea
●
Ikasteak baliogarriak izatea
●
Etorkizuneko hiritarrak heztea
Metodo globalizatzaile hauek, oro
har, hainbat ezaugarri komun dauzkate, eta guk klasean modu dinamiko batetan
azaldu genituen, hainbat kartel arbelean itsatsiaz euren garrantziaren arabera
mailaketa bat eginez.
Ezaugarri nagusiak aipatuko ditugu jarraian.
1.
Ikasitakoaren eta ikasitako kontzeptu berrien arteko
harremanak ezartzea
2.
Ikasitakoa esanguratsua eta erabilgarria izatea.
3.
Burua erabiltzea.
4.
Denbora antolatzea
5.
Jarrera positiboa izatea
6.
Asteko denbora antolatzea
7.
Aniztasuna tratatzea
8.
Ebaluaketa
9.
Metodo eta ikuspegi globalizatzaileak
IKASKUNTZA ESANGURATSUAK
Honi buruz hitz egiterako orduan,
Ausubel eta bere ideiei buruz jardungo dugu.
Ausubelen ustez, ikasleek ezagutza berriak jaso eta jada badituzten
ezagutzekin konparatzen dituzte, honela, jakintza horiek egonkortu edo
aldatzeko.
Bertan bi ikaskuntza mota bereiz
ditzakegu: ikaskuntza esanguratsu
superordenatua da, hau da, ikasleek ezagutza zaharrak beharrezkoak dituztenean
berriak barneratzeko. Bestea aldiz,
subordinatua, hau da, ezagutza zahar eta berriak elkartzea ideia berri batzuk
sortzeko.
Antolakuntza eta erabilerari
buruz, ikaskuntza hauek egunerokotasun batean erabili eta bizi osoan zehar
ikasi behar direla. Honela, ezagutza
hauek edozein momentutan berreskuratu ahal izateko.
Hau guztia bete ahal izateko, bi
baldintza bete behar dira: ikasketarako materiala esanguratxua izatea eta
ikasleak ikasteko jarrera izatea. Guzti honek egitura kognitiboarekin zerikusia
duela azpimarratu beharra dago.
Ausubelek Ikaskuntza Esanguratsua
lantzeko hainbat era azaltzen ditu, besteak beste:
- Subordinatu era: ikasleak lehen mailako ezagutza duenean, irakasleak bigarren mailakoa irakastea.
- Superordenatu era: subordinatuaren aurkako kontzeptua.
- Konbinatzailea era: ikasleei maila bereko kontzeptuak irakastea.
- Errepresentatzailea: ikaskuntza hitzezkoa eta sinbolikoa izatea haurra egozentrismoaren etapan dagoenean.
- Kontzeptuala: haurra egozentrismo etapatik irten ostean, ikaskuntza hitzezkoa eta kontzeptuala izatea.
- Proposizionala: kognitibo maila altuagoa duenean, proposizio bidezko ikaskuntzak eskaintzea irakasleak.
Eskolaren antolamentuari
dagokionez, esan beharra dago ez dagoela ikaslearen aurretiko ezagutzak kontuan
hartzeko bideratua. Bertan Curriculumeko edukiak irakatsi behar dira, hauek
ideia orokorrak identifikatzen laguntzeko.
Amaitzeko, teoria hauek
irakaskuntza arloarekin zer-nolako lotura duen azalduko dugu. Ikasleei
dagokienez, aktiboa izan behar du momentuoro eta honek, irakasleak azaldutakoa
ulertu duela erakutsi. Honela ez izanez gero, irakasleak berriro azaldu beharko
die ikasleei beraiek uler dezaten. Behin horrela izanik, ikasleak erakutsi
dezake ulertu duela ideia eta hau izango da benetako ikaskuntza. Beraz, ahozko
hizkuntza oso garrantzitsua eta funtsezko da Ikaskuntza Esanguratsua erraztu
eta burutzerako orduan.
Besterik gabe, honekin bukatzen dugu gaurko lanketa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario